Søgemaskineoptimering af teksten på din hjemmeside

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.
Hvordan får man brugerne til at læse det tekst, der er på hjemmesiden? Og hvilke ranking faktorer er vigtige for Google, når det kommer til denne form for onsite søgemaskineoptimering? 

Nemme, forståelige tekster

Det er vigtigt, at teksten på din hjemmeside er forståelig og letlæselig – i så fald vil kunderne læse med. Der er mange, der er bange for, at kunderne kobles af, hvis tekster er for lang. Men så længe denne er brugbar og nem at forstå, skal du ikke være bange for lang tekst – lang tekst er faktisk netop en ranking faktor. Så skriv lange tekster fyldt med brugbar information.

Hvad med på sætningsplanet? 

På sætningsplan er det også vigtigt at stile efter det simple og letforståelige. Korte sætninger, der er nemme at læse, er også en ranking faktor. Læsbarheden skal være høj. Det er også en god idé med helt korte afsnit. Dette gør teksten overskuelig. Det er også en god idé at bruge punktform, der er med til at vise, at noget information bliver fremhævet i særlig grad. Det er også en god idé at stille spørgsmål i en tekst for så at besvare dem. Dette fastholder læseren i din tekst. Det gælder om at holde brugeren så længe på siden som muligt.